במאה ה-21 הוראה ולמידה בסביבות עתירות טכנולוגיה תופסת מקום נכבד במערכות חינוך בכלל ובמערכות ההשכלה הגבוהה בפרט. בשני העשורים האחרונים נערכו בספרות המחקר פרוייקטים מתוקשרים רבים, כמו: Csile ו- Acot Scardeamalia & Bereiter, 1996 בארה"ב, סל"ע (סלומון ואלמוג, 1994) – הכתות המתוקשבות בהכשרת מורים בישראל; הוקמו אוניברסיטאות מקוונות; פותחו קורסים בלמידה מרחוק ואתרים תומכי קורסים ברבים מן המוסדות להשכלה גבוהה בעולם ובישראל.
מצוידים בלקחי המחקר וההתנסות בעולם (Harasim, 2001), בארץ (מלמד, 2000) ו(מור, 2001), וחדורי אמונה, שהטכנולוגיה הן (גם) כלי חשיבה ושותפי עשייה, פותחו כראייה מערכתית רב שנתית רחבה באשר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ובלמידה. הפיתוח נתמך על ידי ה"קול הקורא לקידום הוראה ולימוד אקדמי באמצעים טכנולוגים מתקדמים". קרא עוד…